Jacobs is een Duits koffiemerk afkomstig uit Bremen. Het bedrijf werd opgericht door de Duitser Johann Jacobs. Op 15 januari opende Jacobs zijn: "Specialgeschäft für Caffee, Thee, Cacao, Chocoladen und Biscuits". In 1907 kreeg Jacobs beschikking over zijn eigen fabriek waar de bonen geroosterd werden. Vervolgens op 30 oktober 1913 verkreeg Jacobs het handelsmerk over de koffie uit handen van het Keizerlijk Octrooibureau. Na de Eerste Wereldoorlog mocht Jacobs zijn beroep weer oppakken waardoor zijn begeerde bonen weer in de verkoop konden. Door de toenemende populariteit werd in 1926 de "Joh. Jacobs & Co OHG" opgericht. Mede hierdoor kon Jacobs in 1928 een bedrijfswagen aanschaffen zodat zijn distributie ook buiten Bremen kon plaatsvinden.
De moderne en tevens gerichte reclame voor Jacobs kwam uit de startblokken door de neef van Jacobs, de heer Walther J. Jacobs. Mede door zijn ondernemerschap werd in 1930 de eerste reclamecampagne opgestart. De eerste maatregel die werd doorgevoerd was dat de beroemde groene verpakking, het logo en de belettering werden vastgelegd. De slogan van Jacobs "Bis zur letzten Bohne... ein Hochgenuss" werd in 1931 voor het eerst gebruikt.
Jacobs zijn visie was om mensen samen te brengen door middel van koffie. Jacobs biedt een uitgebreid en uniek assortiment aan bestaande uit klassieke filterkoffie, koffiebonen, pads en capsules. Wat kenmerkend is aan de koffie van Jacobs, is dat het rooster proces voortdurend wordt gemonitord. De reden hiervoor is dat een enkele seconde verschil in het brandingsproces de koffie van smaak kan veranderen.
Een van de meest populaire producten van Jacobs is de "Expertenröstung". De Expertenröstung is een sterke koffie en een intensief aroma bestaande uit koffiebonen geselecteerd uit verschillende landen. Deze karaktervolle koffie wordt geroosterd in traditionele trommelroosters zodat het sterke en volle smaakprofiel gehandhaaft blijft. Jacobs Expertenröstung is gemaakt met veel passie waar het voortdurend controleren van het proces centraal staat.